Vrchlabí - Sokol HK

14.11.2021

Takže, jak se to všechno seběhlo.
Soupeř přijel na zápas bez 4 hráčů základní sestavy, my jsme nastoupili bez 3 hráčů základu. První příjemná zpráva.
No a aby toho nebylo málo, tak hned v úvodu nám udělal radost náš matador Láďa Kovář, sice vyhrál bez boje (soupeř přijel v 7 hráčích),ale i takovéto vítězství se počítá, proto se také jednotlivé níže uvedené partie, až na vyjímky, nacházely spíš v remisových vodách, což nám ale k celkovému vítězství stačilo.
Co se odehrálo na šachovnicích:

1. Libor nijak netlačil na pilu a v klidném průběhu partie se nakonec dohodl se soupeřem na velmistrovské remis.
2. Miro rozehrál sicilku a ze zahájení vyšel malinko hůře,nicméně po soupeřově slabším tahu b6 se hra vyrovnala a mířila do remis.
3. Dan s bílými hrál proti francii,v zahájení zahrál možná slabší c4 (lépe Jf3,nebo Sd3),nicméně soupeřovo c6 taky nebylo nejsilnější pokračování a Dan se dostal do výhody,kterou asi ztratil tahem b4,hra se vyrovnala a soupeři se dohodli na remis.
4. já jsem hrál se soupeřem,který v zahájení svým 5.tahem d3 (samozřejmě mělo přijít d4) mi dal jasně najevo,že bere remis. Nicméně  pokračoval dál s bílými v pasivitě až ztratil v 18.tahu pika a i pozici jsem měl lepší,ale po výměnách lehkých figur nám mimo dam a věží zbyly nestejní střelci, takže jsem to viděl spíš na remis. Nicméně soupeř si s pozicí nevěděl rady a když ani nevyměnil dámy,aby ulehčil pozici (i tak mi stroj ukazoval +2),tak přišel trest v podobě jeho prohry.
5. Ondra útočil proti sicilce, slabší tah jsem u něj viděl f3 (lépe Vd1 a nedopustit tahu d5),nicméně po výměnách těžkých figur měl Ondra dvojici
silných střelců a lepší pozici, kterou dokázal zesilovat až do vítězného konce.
6. Kuba sehrál klidnou partii,která nevybočila z remisových vod,snad jenom mohl v 15.tahu zahrát Sxh3 s určitou výhodou. Takže nakonec dobrá remis.
7. Vít soupeře jednoznačně převálcoval,vše začal černý slabým tahem Je5 a následně Vb8,kde Vít získal pika a silnou pozici,kterou neustále zesiloval až ke konečné výhře.

Takže sumasumárum 4 výhry a 4 půlky. Na závěr můžeme říci, že to byla zdařilá neděle.

PS: je to jenom můj pohled na jednotlivé partie a nemusíte se mnou ve všem souhlasit :-)

Luboš 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky