Vrchlabí - Lípa

12.12.2021

Ahoj všem,
v neděli 12.12. jsme doma přivítali jednoho z aspirantů na postup a sice Lípu "B". Jak soupeř,tak my jsme nastoupili se 4 hráči základu. 

Jenom taková drobnost na úvod, na všech šachovnicích měl soupeř podstatně vyšší ELO, celkem se jednalo na všech 8 šachovnicích o neuvěřitelných 1 905 bodů. Takže se dá říci,že jsme byli předhozeni lvům. 

Nicméně si myslím,že jsme zase tak úplně nepropadli. :-)

Krátce k jednotlivým partiím:

1. Mirovi se splnil dávný sen a konečně si zahrál na 1.desce. Rozehrál anglii,ale záhy přešel do varianty dámského gambitu,kde si nechal udělat dvojpika na céčku a ten se stal i cílem soupeřova útoku, nakonec i pik padl,ale Miro měl cca 3 momenty,kdy mohl držet rovinu a sice asi měl hrát 16.tah De4 (místo e4),dále pak ve 20.tahu asi měl měnit dámy a nakonec ve 24.tahu místo Sg6 lépe vypadalo Vg6.
Miro ale bojoval jako lev,ale nakonec partii rozhodla vynucená výměna dam. 0 - 1

2. Dan bojoval proti anglii,kterou soupeř hraje zásadně. Nicméně do 15.tahu ukazoval motor mírnou výhodu pro Dana,ale svým 16. tahem Va6 o tuto výhodu přišel (lépe Vxa1 a převod střelce přes e8 na f7). I když partie byla ještě dlouhá,tak už ale soupeř přece jen postupně získával výhodu. 0 - 1

3. Já jsem nastoupil proti mladému hráči,tak jsem si řekl,že nesmím hrát zahájení podle teorie (ti mladí jsou teorií nabušení) a zahrál jsem 1.tah Jc3 a vskutku soupeř ztratil na začátku s tímto zahájením dost času. Zaváhal jsem v 10. tahu,kdy jsem měl zahrát c3 s následným Db3,ale partie byla jinak v rovině až na můj poslední tah,kdy jsem zvolil špatný plán a měl jsem kliku,že mi soupeř mezitím přijal remis.

4. Ondra se bránil proti dámského gambitu,partie nevybočila z roviny,jenom vsuvka - v 7.tahu brát na d5 éčkovým pikem místo céčkovým. Soupeř taky zaváhal,když měl vyměnit bělopolní střelce. Ale dobrá remis.

5. Nejhezčí partii sehrál Vít, soupeře k ničemu nepustil, měl po celou dobu partie výrazně lepší pozici, kterou mohl ještě zesílit svým 16.tahem Sa3 (motor ukazoval +2). Škoda,že neviděl efektní závěr ve 42.tahu Vxf6 s následným dobráním střelce na f4. Nicméně i tak koncovku zahrál výborně a zaslouženě vyhrál. Výborný výkon,škoda,že nám nemůže,kvůli směnám,pomoc v béčku.

6. Jarda se bránil caro-canem a bránil se výborně,silný soupeř nezískal ani píď výhody a tak partie záhy skončila remisou. Výborný výkon.

7. Láďa to měl těžké,proti Kubovi Šafaříkovi se těžko hraje. Nicméně ještě ve 13. tahu po správném b4 a dalším Je4 ukazoval motor +2 pro Láďu,ten zahrál slabý tah f3 a černý se dostal do rozhodující výhody. 0 - 1

8. Radim nerozehrál partii vůbec špatně, v 6. tahu měl zahrát Jd7 místo Je4. V 10.tahu výpad dámy na h4 nebyl nejlepší,oslabil tím dámské křídlo až do ztráty figury. 0 - 1

Suma sumárum 2,5 - 5,5 není ještě tak špatný výsledek.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky