Vrchlabí B - Nový Bydžov

22.10.2018

Dnes jsme přivítali ambiciozní tým z Nového Bydžova. Hlavně jejich mladí hráči jsou velmi nepříjemní a kombinačně na úrovni. V loňském ročníku soutěže jsme s tímto soupeřem vyhráli velmi těsně 4,5 : 3,5. Po naši sérii proher, jsme doufali, že se historie bude opakovat.

K jednotlivým partiím, jak jsem je viděl já.

1.deska - Vláďa postavil proti Pircovce útočné postavení e4,d4,f4 s velkou rošádou a snažil se útočit na královském křídle. Soupeř ve střední hře špatně hospodařil s časem a rázem hrál na 5 minutách. Vládovi se podařilo pokrýt všechny hrozby a následně lehkou taktikou soupeře postavil před matový obrazec.

2.deska - zde si myslím,že Vít se svým zahájením (g6,Sg7,c6a d5) tvrdě narazil. Celý zápas tahal za kratší konec a soupeř mu nedal žádnou šanci na úspěch. Vít dnes neměl svůj den.

3.deska - zde se musím přiznat, že jsem se doslova a do písmene protrápil k půlce. Prostě proti e5 neumím zahrát i když cca do 18.tahu mně Fritz fandil,pak už jsem tahal za kratší konec. Dnes zlatá půlka.

4.deska - Dan potřeboval dnes výhru jako sůl. Partii nerozehrál vůbec dobře. V začátku přehlédl klasickou diagonální baterii střelce a dámy proti bodu f7. Tím pádem Dan nestačil uklidit krále rošádou. Soupeř nepokračoval nejpřesněji a tak dal šanci na konsolidaci pozice černému. Následně pan Tichý pustil pozici úplně.

5.deska - Tomáš rozehrál dámský gambit v pohodě, stál pozičně dobře a černý tahal za kratší konec. Přišla ale hrubá chyba, po které jsem ztrácel jezdce za dva pěšce. Po partii při krátké analýze bylo zřejmé, že byla partie na výhru.

6.deska - jak jsem již psal minule, že Martin je náš držák,tak to platí i pro dnešek. Mně se na něm nejvíce líbí, s jakým klidem hraje celou partii, nikam nespěchá a jenom utahuje šrouby. A navíc, jeho koncovky jsou excelentí. Gratulace

BNT: - Přišlo chybné De1?  Následovalo Jb4+

Rozhodující partie

7.deska - na Láďu jsem byl zvědavej, hlavně jak rozehraje partii. Když jsem se přišel podívat, tak bylo odtaháno 9 tahů a Láďa měl všechny figury (žádná nechyběla),říkám si,že to nejhorší má za sebou a taky jo,pustil se do soupeře jako dravec,brzy získal kvalitu a precizním výkonem v další fázi dotáhl partii zkušeně do výhry. Věřím,že mu spadl kámen ze srdce. Velká gratulace.

8.deska - Láďa dnes narazil na dobře kombinujícího soupeře a tentokrát mu uzavřená pozice nepřinesla kýžený úspěch. Z mého pohledu byla partie vedena moc pasivně. Vláďa odvrátil útok na svého krále za cenu jednoho pěšce, který chyběl a na kterého partii nakonec prohrál Škoda,půlka by tomu více slušela.

Nakonec tedy zápas dopadl výsledkově úplně stejně jako před rokem. Uff.

Co dodat na závěr. Každý z nás (a to si musíme přiznat) musí na sobě pracovat, aby jsme si mohli jednou říct, že my vám ty medaile přivezeme.

Pořadí KS - západ 2017/18 po 7. kole:

Luboš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky