Vrchlabí B - Nová Paka

22.10.2018

V neděli 18.3. 2018 jsme v posledním domácím zápasu přivítali mladé družstvo z Nové Paky.

Hosté dorazili do hrací místnosti o nějaký čas později, protože nás hledali ve Sklípku ( stará hrací místnost). Z naší základní soupisky chyběli tři hráči, ale i tak byla soupiska dosti silná. Soupeř přijel hlavní opory Petra Duczynského.

Partie jsem příliš nesledoval, tak píši jen heslovitě.

Na první desce se hrála bojovná útočná partie tak typická pro Vláďu Chalupeckého. Ve střední hře stál Vláďa lépe, ale čas měl o hodně horší. Při stejných rošádách zaútočil pěšci před králem Pak někde přeťal strunu a ztratil tuším dva piky. Stále byli na desce dámy, tak o útočné možnosti nebyla nouze. Těžiště útoku na soupeřova krále byl otevřený sloupec h. Bohužel po chybičce a následné výměně dam a Vláďa byl na pokraji prohry. Soupeř hrál velmi rychle, evidentně chtěl Vládu shodit na čas, ale to se mu vymstilo. Poztrácel piky a hrál nepřesně. Partie nakonec skončila remiz.

Na druhé desce nastoupil Luboš a zde uvádím jeho postřehy: Proti soupeřově zahájení e4 jsem se bránil Skandinávskou obranou. Průběh partie nevybočil po celý čas z rovnováhy a tak po zásluze skončila plichtou. Soupeř v ní neudělal žádnou výraznější chybu a já jsem nedokázal vymyslet žádnou větší zápletku.

Na třetí desku nastoupil Jakub a partii rozehrál aktivně ve střední hře ukotvil svého řechtáka na pole d6, kde soupeřil působil značné problémy. Pokračoval útokem na krále a podařilo se mu tuším získat dámu za věž a nějaké pěšce. Další bylo jen otázkou techniky a času. Jak se ukázalo v zápase, Byla to velmi cenná výhra.

Na čtvrtou desku usedl Dan. Uvádím jeho postřehy: Hrála se nějaká hra dámským pěšcem, bílý v zahájeni ztratil čistou kvalitu, černý ale nedůrazným postupem (včetně asi zbytečných výměn figur) Dovolil bílému vytvořit útočné hrozby, které vyústily v uvedeném diagramu.

BNT: Přišlo Jxe6

Zvolil jsem asi nejhorsi variantu Vd1+ - Kh2 - Dd7 - Jxd8 - Dxg4 - Vxg4 - Vxd8....Slo i jezdce brat fxe6 - Dxg6+ - Kh8 - Dxh6+ - Vh7 - Df6+ - Vg7 - Vxg7 - Vd1+ - Kh2 - Dxg7 - Dxe6... vez za 4 pesce a asi nejasna pozice.Slo hrat i ... h5... Tolik Fritzek :)

Remíza v této partii byla nakonec pro domácí velmi dobrý výsledek.

Na pátou desku usedl pisatel těchto řádek. Partii jsem nerozehrál špatně a šel jsem do pozice s izolovaným pěšcem d4. Soupeř klasicky IP pěšce zablokoval jezdcem . Vytvořil jsem si pěknou pozici, ale pak jsem uděl plundr, jak je letos mým zvykem. Soupeř chvála bohu nepokračoval přesně a figuru jsem neztratil. Po výměnách lehkých figur jsem se zbavil i IP a vežovou koncovku s jednou lehkou figurou jsme dali za remiz.

Na šesté šachovnici nastoupil kapitán Martin. Hrál se Londýnský systém, Módní zahájení nynějších let Zde jsou jeho postřehy k partii:

ČNT:

. Naivně jsem si myslel, že 22...g5 vše vyřeší... Jenže ouha jeden tichý tah a je vše v háji - 23.Se5. Situaci řeší jen 22...Vfe8 /černá věž odchází z vazby střelce z pole d6/ 23.bxc5 e5 24.Vad1 exf4.

Stalo se ale mnou očekávané 23.Sxg5 hxg5 24.bxc5 Vac8 25.Dd6. Bílý má o pěšce méně, ale všeho jenom do času...

ČNT:


Následovalo 25...Dxd6 26.cxd6 Vfd8 27.Vfd1 Vxc3

BNT:

V pozici tohoto diagramu přišlo sebevražedné 28.a4 a je po pr...partii. Přišlo samozřejmě 28...b4 29.a5 Vd3 30.Vxd3 exd3, a již následuje oblíbená fráze všech šachových komentářů a knih: "Zbytek partie je již otázkou šachové techniky."

Bílý nedomyslel možnosti černého a přehlédl tah černého Vd3, se ztrátou dalšího pěšce. Chtělo to zahrát 28.Vd4, aby po případném 28...Vd3 přišlo 29.Vd1.

Na sedmou desku nastoupil remízový Láďa. Co jsem víděl, tak na dámském křídle se pozice typicky zablokovala, ale na královské křídle byla možnost postupu f4 a aktivní útočnou hrou.

Očekávané f4 opravdu přišlo ale Láďa se dále zřejmě taktických zápletek trochu obával.

Partie se za nějaký čas dala za remiz.

Na osmou letos podruhé zavítal pivovarník Radim. Partie nevybočila z rovnováhy, pozice se zablokovala a soupeři se dohodli na remíze.

Suma sumárum výsledek 5:3 neodpovídá průběhu zápasu. Mohli jsme klidně prohrát a nikdo by se nedivil.

Pořadí KS po 10. kole

Tomáš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky