Vrchlabí B - Dvůr Králové B

22.10.2018

Ve třetím kole KS k nám přijeli borci z rezervy Dvora Králové. Asi nemají dost silnou základnu, přijeli v sedmi lidech. Láďa Vancl má tedy volno.

Sedm statečných se do nás pustilo o to více... Nebyla k vidění partie, kde by jsme stáli alespoň trochu lépe.

Nejlépe si asi vedl Vít proti velmi silnému soupeři a francouzské obraně. Po výměně věží stál Vít dokonce i lépe...remíza určitě potěšila nás všechny.

Na dvojce Luboš podruhé za sebou zavítal do Skandinávie. Tato jeho letošní novinka mu zatím celý bod nepřinesla, ale vždy odremizoval bílé figury z pozice síly.

Dan na trojce rozehrál svou oblíbenou italskou, ale ve střední hře se mu nepovedl boj o centrum šachovnice a již v horší pozici ukecal soupeře k remíze. Zvlášť se mi nelíbil naprosto dobrovolně vytvořený (i když jen dočasně) trojpěšec, navíc izolovaný...

Na čtyřce nastoupil Ondra proti Františkovi Fuchsovi. Opravdu si už ani nepamatuji, kdy se Františkovi proti Vrchlabí podařilo vyhrát. Dnes nebyl daleko od výhry, ale Ondra se mu vysmýkl a dokonce i vyhrál. Nutno podotknout, že se partie dohrávala jako poslední za stavu 4:3 pro nás, takže remíza nebyla na pořadu dne...

Na pětce jsem nastoupil proti Rosťovi Svídovi. Partii (Pircova obrana) jsem rozehrál dobře, černý měl problémy s vývinem, ale neuhlídal jsem svoje figury před dotěrnými pěšci a musel jsem dát figuru za dva pěšce. Za chvíli jsem o jednoho přišel a vážně jsem uvažoval o ukončení mého trápení... Zkusil jsem ještě zaktivnit věže a zaútočil na dámu, která po jednom z mých napadení vlezla do odtažného napadení. Zde černý špatně zareagoval a dostal jsem se najednou do vyhrané pozice. Při správné obraně by partie směřovala do remízy, se kterou bych byl samozřejmě spokojen.

Na šestce hrál Láďa Kovář černými. Letos hrajeme s Láďou v těsné blízkosti v obou soutěžích, a tak je to právě jeho partie, kterou nejvíc sleduji. Po celou dobu této sezony má Láďa problém s rozehráním partie, bez ohledu na to k jaké barvě si sedl. Bohužel taková hra mu přináší mnoho starostí už od samého začátku partie. Někdy jsou to až porodní bolesti, radosti pomálu. Snad Láďa najde více klidu a nadhledu do své tvorby...Dnes se protrápil k remíze, ale soupeř nějaké šance měl.

Na sedmé šachovnici hrál Martin Jindřišek. Tuto partii jsem moc neviděl. Pamatuju si až když měl Martin o pěšce méně. Byla to nakonec naše jediná prohra, ale v průběhu zápasu to vypadalo tak na 3:5 pro soupeře, a to v sedmi...

Dnes jsme měli více štěstí, než rozumu...

Průběžné pořadí po třech kolech

MB

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky