Vrchlabí A - Lázně Bělohrad A

22.10.2018

Dnes byl naším soupeřem tým z Bělohradu, který je na tom, z hlediska bodů, podobně jako my. V minulém kole se ale postaral o velké překvapení, když porazil velmi silný tým D.Králové. Hostům nenastoupili 2 hráči ze základu, nám chyběli 3 hráči. Utkání začalo v 9.00 hodin a celé probíhalo v přátelském duchu, jak je zvykem mezi slušnými a rozumnými lidmi.

Nyní k jednotlivým partiím, jak jsem je viděl já.

1.deska - letos poprvé za nás nastoupil Bohouš Hála a jak se mi přiznal,tak šachy vůbec nehraje,ale na šachovnici to nebylo vůbec znát. Projevili se jeho zkušenosti z těžkých bojů v 1.lize.Přitom nastoupil proti silnému a nepříjemnému soupeři,který je znám svojí houževnatostí. Nicméně Bohouš získal v zahájení a střední hře poziční výhodu, kterou stále stupňoval až do zisku dvou piků a soupeř se v beznadějné pozici vzdal. Pěkný výkon Bohouše.

2.deska - Vláďa s černými zahrál proti e4 své již tradiční zahájení a vyšel z něho s vyrovnanou pozicí. Dlouho to vypadalo,po hromadných výměnách, na remis,až se podařilo našemu hráči získat pika a lepší pozici,soupeř následně zahrál slabší tah a přicházel o druhého pika a tím i o partii. Je vidět, že Vláďa je buldok a koncovky v časové tísni umí.

3.deska - Miro přijel na zápas indisponovaný, po nehodě, kterou utrpěl na nedávné zahraniční dovolené se navíc přidala ztráta hlasivek a bylo vidět, že není ve své kůži. Navíc hrál proti silnému soupeři. Nicméně bojoval statečně, ale dle mého to přehnal s útokem, což se mu stalo osudným. Patří mu velký dík, že i v tomto stavu přijel partii odehrát.

Partie: Miro Plchot - Vojta Kykal.  BNT -  přišlo Jc6. Dle analýzy Mira mělo přijít  Vf3

4.deska - zde jsem naopak hrál já proti indisponovanému soupeři, Zahájení se mu,dle mého moc nepovedlo,ale to bych nebyl já,abych zase něco nedomyslel,v 19.tahu místo Sd3 zahrát Jg4,tak asi bylo vymalováno,ale bohužel se tak nestalo a pozice se vyrovnala a vypadalo to na remis. Zřejmě mi v dalším průběhu hry pomohla ta soupeřova indispozice, protože v rovné pozici zahrál slabý tah, po kterém se ihned vzdal.

Partie: Luboš Tejkal - Pavel Barták. ČNT 19. tah ... Sxd3 ( Jg4 !)


5.deska - Kubovu partii jsem moc nesledoval, ale myslím si,že nevybočila z rovnováhy a hráči podepsali smír.

6.deska - Dan nastoupil proti matadorovi Zbyňkovi, který již má za sebou taky pěknou řádku partií. Do střední hry šli oba hráči s rovnými vyhlídkami, poté Zbyněk trošku podcenil hru na dámském křídle, ztratil pika a následně kvalitu. Než se dál trápit, tak podal sportovně soupeři ruku

7.deska - Martin chtěl ve francouzské hře e4 - e6 překvapit soupeře druhým tahem De2,po odpovědi e5 zahrál slabší f4 (lépe Jf3) a měl problémy s vývinem figur. Nicméně ve střední hře získal lepší pozici a viděl jsem to nadějně. Nevím, jak se to stalo, ale najednou vidím, že má Martin o figuru méně za 2 piky. Hráči se dostali do časové tísně a jak víme, tak v tu chvíli už šachy nemají žádnou logiku a přihlížející jenom zírá, co všechno se na šachovnici může stát. Zde nakonec na čas dojel soupeř, i když pozice asi byla již pro Martina vyhraná

8.deska - Jardovu partii jsem skutečně nesledoval, tak nevím,jak probíhala,ale když jsem k ní přišel,tak měl Jarda o figuru méně za 2 piky,ale to bohužel nestačilo na další odpor

Pořadí KP 2017/18 po 4. kole:

Luboš
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky