Valdice - Vrchlabí B

22.10.2018

Dnes jsme se, v 9.kole KS, vydali do Valdic a musím říci, že i v docela silné sestavě. Jenže průběh zápasu tomu bohužel neodpovídal. Prostě, jak se říká - měli jsme zase víc štěstí než rozumu. Ale tak to už v našich zápasech bývá, jednou štěstí, jednou pech.

Pár slov k dnešnímu utkání:

1.deska - Vít s černými neměl v zahájení žádné problémy, ale bohužel si je vytvořil sám v dalším průběhu hry. Rozhodující asi bylo, že neodolal a vzal otráveného pika na c4 a od té chvíle se mu pozice začala hroutit. Škoda, protože bez této vsuvky mohl partii v klidu dotáhnout minimálně do remisových pozic.

2.deska - moje partie byla jak na houpačce, do cca 16.tahu mi Fritzek fandil a byl jsem mírně v plusu, ale co jsem předvedl v další fázi partie, tak to byla hrůza. Nevím co se stalo, jestli jsem měl v hlavě ještě ten páteční a sobotní debakl hokejistů, ale je fakt, že jsem za předvedený výkon od toho 16.tahu prohrál zaslouženě.

3.deska - Dan s černými postavil ve střední hře dobrou pozici, kterou neustále zesiloval, až přinutil soupeře k rozhodujícím chybám. které vedli k celému bodu. Zasloužená výhra.

ČNT: Přišlo Da6 a bílý odpvěděl f4? Dle analýzi mělo přijít  místo Da6 , ... e3!


4.deska - Tom s bílými rozehrál dámský gambit a do střední hry přešel určitě s lepší pozicí. Soupeř si vytvořil pěšcovou slabinu na b5. Dle slov Toma," chtěl jsem na tuto slabinu zaútočit a celý plán postavil na toto, ale nedocenil jsem soupeřovu protihru a dostal se do horší pozice, kterou jsem korunoval  hrubkou f4. Soupeř, ale naštěstí přehlédl svůj kombinační motiv se ziskem pěšce s nekrytelnými matovými hrozbami a zbyteně vyměnil těžké figury". Získal sice dva pěšce a,b navíc. Ty ovšem soupeř nemohl udržet a partie nakonec přešla, po výměnách figur, do remisových vod,dokonce s pikem navíc pro bílého. Tom měl piky h,g + jezdce, soupeř pika h + střelce. Soupeř ale nezvládl časovou tíseň a vlezl si sám do matu, čímž ovšem samozřejmě Tom nepohrdl. Je pravda, že při přesné hře soupeře to byla remis.

5.deska - Z našeho Ládi se začíná stávat držák. V partii neměl slabší chvilku, získal pika, měl dvojici střelců a čekal na chybu soupeře, která nakonec přišla, když si soupeř nechal v koncovce zavřít jezdce, kterého bez náhrady ztratil. Ale po pravdě, remis by partii více slušela

6.deska - zde, po dlouhé době, za nás nastoupil Jarda a počínal si jako starý mazák. Od začátku stál aktivně a postupně využíval slabin soupeře až k výhře. Pěkný výkon našeho hráče.

7.deska - Láďovu partii jsem moc nesledoval, ale když jsem k ní přišel, tak již pozice byla špatná a na prohru. Jak mi řekl po partii v autě, tak někde přehodil tahy a pak se už jenom bránil.

8.deska - zde za nás poprvé v sezóně nastoupil náš nejlepší pivovarnický sládek ve státě a sice Radim. Partii rozehrál velmi dobře a stál jednoznačně na výhru. Soupeř mu ale v prohrané pozici nabídl remis, Radim čekal na rozhodnutí kapitána Toma, ten byl ale zrovna na tahu, tak jsem ho zastoupil já a řekl mu, ať hraje dál. Jenže ,co se nestalo. Z jasné výhry se Radim dostal do jasné prohry (to jsou věci). Soupeř byl ale tolerantní a i když měl dva spojené piky do dámy, tak umožnil Radimovi dostat krále do výhodné pozice, takže je nemohl uplatnit. Takže nakonec remis, která mohla být podepsaná již o cca 30 tahů dříve. Nakonec se ale ukázala jako rozhodující.

Pořadí KS po 9. kole

Luboš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky