Slavie Hradec C - Vrchlabí A

22.10.2018

Tuto neděli jsme jeli do Hradce, který na nás nastoupil ve velmi silné sestavě, zatímco my jsme měli 2 hráče ze základu, a to ještě na 1 hrál Miro svoji letošní první partii a hlavně cca 10 dnů po bouračce...

Domácím patří díky, že na nás počkali - cestou se před náma stala bouračka a na alternativní trase byla pro jistotu objížďka, takže jsme dojeli o cca 20 minut později.

Hrací místnost Slavie Hradec v neděli hostila tři soutěže zároveň. Hrála se první liga mezi domácí Slavií Hradec a Dopravním podnikem Praha, nevyšší krajská soutěž a regionální přebor.

Určitě diváckým magnetem mohl být souboj v první lize mezi Martinem Petrem a Petrem Neumanem., kde byli na desce obrácené rošády. Souboj nakonec skončil  velmistrovskou remízou.

Já osobně jsem byl prvně hráčsky účastněn takového svátku. Musím přiznat, že v takovéto společnosti se šachy hrají krásně.

Domácí nás papírově převyšovali na každé šachovnici, a to dost, takže spíš jsme se báli debaklu, ale opak byl pravdou.

Jako první překvapil za 30 minut Miro - prý nějaká teorie a vynucená remis. Následně zkušeně remizoval Láďa Kovář a šel na panáka. :-)

Partie se nepovedla Jardovi, kterého soupeř překombinoval a zakončil diagramovým závěrem.

Následně cenou remis zaznamenal Tomáš, a to s legendou královehradeckého šachu, panem Nunem. Když se pak přišel podívat i nehrající pan Gonsior a bylo to jak pohled do Síně slávy, něco jako kdyby člověk potkal Jardu Jágra s Dominikem Haškem :-)

přihlížející  Josef Nun

Klasicky pevně stál Láďa Vancl a odměnou mu byla dobrá remis. Po partii mi pan Picek říkal, že skoro na chlup stejnou partii s Ládou Vanclem hrál již loni.

Poslední jsme dohrávali já, Martin a Luboš. Já jsem stál trochu defenzivněji, ale jakž takž;

Martin získal pika, ale pozice byla dost divoká, navíc měl na sebe navázané a svázané jezdce; Luboš stál dobře.

Já jsem to ohodnotil, že 4-4 by to mělo dopadnout a nabídl jsem remis, která byla přijata, tj. 3,5-2,5 pro domácí.

Partie: Luděk Jaeger - Ondřej Trojan


Pak se otočila pozice u Luboše, vypadalo to na prohru, Martin udržel pika navíc, ale přešlo to do věžovky, která byla asi remis.

Luboš pak přehlédl úder soupeře a ztratil pika, následně ale získal kvalitu a i pozice se otočila a stojí aktivně; u Martina asi remis, protože ten pik vypadá neprosaditelný -

tj. Luboš 1  , Martin půl a vypadá to na jasných 4-4.

Bohužel ale Luboš zničehonic ztratil dámu a bylo to 4,5-2,5, tak Martin už dál nezkoušel zlomit remisovou pozici a uzavřel to na 5-3 z pohledu Slavie.

Opravdu velmi smolný konec.

Tak nám držte palce, ať nám to klapne v dalších kolech J

Pořadí KP 2017/18 po 3. kole:


OT. TU.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky