Nový Bydžov - Vrchlabí B

16.10.2019

V neděli 13.10. jsme zajížděli na 1. zápas KS do Nového Bydžova. Cesta auty proběhla hladce a na místě jsme byli včas. Dan přifrčel z Hradce na fungl nové motorce, kterou jsme si s obdivem prohlídli. Novotou to ale nekončilo, protože Tom pro nás přijel též v novém bouráku. Nyní pár řádků k utkání. Je třeba ještě dodat, že zápas probíhal v duchu začátku sezony a na každém z nás byla vidět nerozehranost a s tím pramenící chyby.

1.deska - zde jsem vyzkoušel po dlouhé době francii a partie byla, po hromadné výměně několika figur a dámy ve střední hře, dána za remis. Vzhledem k síle soupeře jsem byl s půlkou spokojen

2.deska - Dan navázal na minulou sezonu a pokračoval v útočném pojetí hry. Soupeř ale nápor bílých figur ustál a partie byla dána za remis, kdy měl Dan dámu a jezdce proti dvěma věžím a střelci soupeře. Pozice ale byla remisová: Dolnění Dana: s překvapením jsem doma zjistil, ze dle Fricka je to "prý" přivyhrané ?! A co mě překvapilo, že poslední tah ...h6 byla hrubá chyba a ...h5 bylo OK... To už jsou na mě příliš velké nuance :) Motivem bylo po již nehraném Jh7 převést jezdce pres Jf6+ na g4 a později na e5... a k tomu postupovat dámskými pěšci... asi... Nicméně Jh7 jsem ani vůbec neviděl, takže mě to nemusí mrzet :)

BNT

3.deska - zde se Tom bránil soupeři caro-kanem. Partie byla dlouho v rovnováze, ale nakonec přeci jenom soupeř našel skulinku v obraně černého a partii vyhrál. Myslím, že právě zde se ukázala daň z nerozehranosti.

4.deska - Martin narazil s bílými na další caro-kan. Soupeř zahrál dle mého slabší tah a sice po klasickém zahájení a tahu bílého h4 nezahrál

h6,ale Jf6 a po h5 Sf5. Partie pokračovala Jxf5,Da5+,Sd2,Dxf5 a Sd3 s výhodou bílého (Fritz ukazuje plus 1).

ČNT:

Ale jak jsem již zmínil na začátku, opět se ukázala nerozehranost Martina, partie končila jako poslední, soupeř se postupně vymanil z tlaku bílého a partii dotáhl do vítězného konce. Martin byl po partii smutný, ale věřím, že to hodí za hlavu a nezanevře na šachy.

5.deska - Petr se pustil směle do Aljachinky a hned musel čelit novince soupeře a sice ve 4.tahu místo klasického Jf3 soupeř zahrál Df3.Samozřejmě to byl slabší tah,po kterém sice přechodně černý ztratil pika na b7,ale za vývin figur a tlaku na soupeřova krále,který nestačil rošovat. Partii nakonec pěkně vyhrál.

6.deska - Jarda rozehrál svoji birdovku a jak jsem na začátku viděl, tak stál aktivně. Nevím co se pak stalo, ale partie byla brzy dána za remis

7.deska - Martinovu partii jsem zpočátku moc neviděl, ale, dle mého, byla v rovnováze. V závěru sice soupeř dostal pika až na sedmou řadu černého, ale bez možnosti proměny v dámu, takže asi spravedlivá remis

8.deska - zde musím pochválit Láďu, protože celou partii hrál útočně, získával postupně prostorovou převahu. kterou nakonec uplatnil v celý bod ve stylu Kasparova, kdy rozebral pozici černého v trosky. Pěknej výkon. Je vidět, že nám Láďa zraje jako víno, čím starší, tím lepší

Nakonec si myslím, že konečná remis byla spravedlivá a můžeme být celkově spokojeni.

Pořadí po 1. kole

Luboš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky