Lomnice nad Popelkou - Vrchlabí A

09.12.2019

Krátká reportáž k jednotlivým zápasům.

1. Petr rozehrál proti Jardovi Caro-Kann,v 6.tahu zahrál méně známé g6 (místo e6),nicméně pořád se nic nedělo, ale nešťastný byl pak jeho 12.tah h6 protože přehlédl oběť jezdce na e6 za silný útok. Partie pak byla zcela v režiji bílého, ale černý se umně bránil a v těžké pozici dokázal vybojovat cennou plichtu.

2. Bohouš potvrdil plně roli favorita a soupeře pěkně přehrál v dámském gambitu. Partie se začala lámat v 11.tahu černého Jh5? (spíše Je4) a následného podcenění minoritního útoku bílého. Černý vše vsadil na útok na královském křídle, který bílý brilantně odrazil, získal materiál a partii zaslouženě vyhrál .

3. Na Kubu jsem byl zvědavý, protože vím, že jeho soupeř je silný hráč. Hrála se zavřená sicilka se zajímavým pořadím tahů bílého. Bílý zahrál slabší 13.tah Da4 (správné asi Jc4) a černý se dostal na koně. Další průběh partie byl na ostří nože, chvilku byl nahoře černý, chvilku bílý, ale závěr vyzněl jednoznačně pro Kubu. Doporučuji přehrát.

4. Zde jsem nastoupil já a musím se přiznat, že jsem si moc nevěřil. Znáte to, po velké rošádě (3 nuly) je vaše sebedůvěra na bodě mrazu. Bojíte se udělat tah, aby to zase nebyla pohroma. Partie byla, po herní stránce, nezajímavá, nic jsem nevymyslel, jedinou moji snahu o výhru a sice oběť jezdce na g7 jsem chválabohu včas zavrhl (motor se mi vysmál),takže partie byla v rovnováze. Jediné, co se mi podařilo a soupeře jsem tím zřejmě zmátl, bylo nezvyklé zahájení Jc3. Soupeř totiž ztratil mnoho času v zahájení, což se nakonec ukázalo jako rozhodující, protože hrát na jedné minutě cca od 12.tahu je obtížné. Zde jsem vyhrál sice nezaslouženě ale počítá se to. Na zpáteční cestě jsem ještě zažil nezapomenutelný zážitek a sice svezl jsem se meďákem (každému doporučuji),takže pro mě nakonec prima den.

5. Mira s černými čekal silný soupeř a sice Milan Bláha. Už zahájení bílého Jf3,g3,Sg2 dalo tušit těžký boj v zavřené hře. Miro získal po zahájení mírnou výhodu, ale u těchto zavřených her pak záleží na citu pro hru. Ani jeden z hráčů nezískal rozhodující výhodu, takže partie asi po zásluze nakonec skončila plichtou.

6. Dan nastoupil proti nepříjemnému soupeři. Hrála se sicilka, zahájení s mírnou výhodou bílého. Zlomový moment v partii byl asi 11.tah bílého Sd4 (asi lépe Sxg4) a následné braní na e3 pikem z f2. Černý získal dvojici střelců, která byla nakonec smrtící. Ještě v 15.tahu bylo určitě lepší Dxd6 za dvojpika na e3. Pak už byl soupeř na koni.

7. Ondra zahrál svoji oblíbenou skandinávii, ale jak ukazuje motor, tahal celou partii za kratší konec. Nicméně soupeř nevyužil několik možností partii zlomit ve svůj prospěch, takže nakonec z toho byla cenná plichta.

8. Láďa se rozhodl pro výměnnou variantu ve francouzské, černý získal výhodu po slabším 11.tahu bílého g3,bílý mohl v 23. tahu po f3 zcela vyrovnat hru,ale zaváhal a pak už to byla hra na jednu branku.

Luboš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky