Lípa B - Vrchlabí A

22.10.2018

1.kolo KP pro nás začíná opravdu zvláštně: je to sobotní dohrávka kvůli větříku Herwart, který se prohnal nad naším územím 29.10.2017. A aby toho nebylo málo, nehrajeme v oblíbené hospůdce "U polních myslivců", ale až v Hradci Králové ve školní jídelně, bez oběda... Počasí je zcela odlišné od toho z minulého týdne...ráno sice mrazivé, ale později slunečné, možná až k 13°C. Naše sestava má k ideálu daleko, ale minulý týden by jsme měli podobnou... Ani soupeř se nemůže opřít o více hráčů ze základní sestavy. Na mě čeká pan Tsapanidis - můj obvyklý soupeř z Lípy. Asi s nikým jiným jsem nehrál soutěžní partii častěji, možná jen s Lubošem Drahotským, ale on v různých týmech, za které nastupoval.

Atmosféra byla i díky počasí pohodová, myslím, že se už všichni dobře známe, takže nám to vydrželo až do konce utkání.

Průběh zápasu naznačoval, že taháme za kratší konec... Nikdo z nás nestál výrazně lépe. Na 6.šachovnici, na kterou jsem viděl jako na vlastní hrál Láďa Kovář a hned od začátku tahal za kratší provaz. Ač hrál bílými figurami, nebylo to znát...Čelil různým vazbám a napadením, že bych to hrát ani nechtěl... Muselo se mu hrát, slušně řečeno velmi nepohodlně... Když už se zdálo, že ztrácí pěšce, doslova se vylhal na pěšci soupeře. Remízu (velmi důležitou) zachránil, ale asi to černý měl někde vyhraný... To je asi tak všechno, co můžu o partiích zodpovědně povědět...dohrával jsem jako předposlední, a tak jsem toho moc nedokázal pochytat.

První dohrál Vít, a postaral se o pěkné překvapení, alespoň pro mě. V partii při různých rošádách byl rychlejší, ale hlavně jeho figury byly sehranější.

Pak asi dohrál Láďa Vancl, který hraje opravdu zodpovědně a neprohrává. Potom asi dohrál Tomáš, který přišel při výměně dam o pěšce. Soupeř si pak vynutil i výměnu věží a vznikla koncovka bohužel se stejnopolnými střelci s pěšcem méně. To bohužel moc šancí nedávalo...

Pak podepsal remízu Luboš, jehož zavřená sicilka mě hodně zajímala, ale soupeř se bránil dobře a dokonce si vybudoval dobrou pozici. Takže dobrá remíza... Stav byl 2,5:2,5.

Pak měl nabídku remízy Ondra (a nebo to bylo jinak), ke které jsem byl i přizván k ohodnocení. To už jsem si i věřil (a to se mi nestává často), že vyhraju, takže s remízou rád souhlasím.

Po nějakém čase jsem posunul skóre na 3:4 Poslední partie se hraje na 3.stole Šedivý-Kalenský, kde bílý obětoval kvalitu za rozbití krytu černého krále. Optimistům (i já) se zdálo, že by se mohla remíza udržet, ale čas, nervy a kvalita soupeře udělaly své...4:4 Není to přece krásný?

MB

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky