Jičín C - Vrchlabí B

22.10.2018

Dnes  3. 12  nás čekal zápas s Jičínem. Hráči Jičína mají velmi kvalitní soupisku doplněnou o dravé mladíky.

Poprvé v sezoně za nás nastoupil Vláďa Chalupecký, a tak jsme věřili, že Vláďův optimismus a šachová síla, nám pomůže k cestě za dalšími bodíky.

Nyní k jednotlivým šachovnicím.

1. deska - Vláďa,jak je jeho zvykem, postavil s černými proti Birdovu zahájení f4 (což je doména Petra Buchara) bojovnou a hlavně útočnou pozici a stál,dle mého, velice dobře. Patřil mu d sloupec, ale bohužel zapomněl na zdvojení zatoulané věže na d3 druhou věží na d8. Místo toho začal s útokem na dámském křídle (myslím tahem b4,což byla drtička) a nevšiml si, že kromě věže na d3 má zatoulaného nekrytého jezdce na g4. Zrovna jsem byl u toho, když Petr s potutelným úsměvem na tváři zahrál dvojí úder De2 a jezdec na g4 byl v tahu.

Analýzující: Petr Buchar - Vladimír Chalupecký

Po partii jsme partii trochu analyzovali a došli jsme k závěru, že po trpělivém zdvojení věží na dé ; lince a až pak následném tahu b4 by měl Vláďa velice dobrou hru a Petr by měl co dělat udržet aspoň remiz.

2.deska - já rozehrál zavřenou sicilku a soupeř v zahájení špatně rozehrál figury a tím se dostal pod tlak. Asi jeho nejhorší rozhodnutí byla velká rošáda, kdy jsem získal nejdříve pika a následně i kvalitu. Mohl jsem rozhodnout partii rázněji, ale při vzpomínce na minulý týden, kdy jsem dal v Hradci ve vyhrané pozici dámu zadarmo, jsem ji raději i za dvojpika vyměnil a tím jsem ještě soupeři prodloužil agónii o několik tahů.

3.deska - Dan se ze střední hry dostal do pasivity (můj postřeh - vyměnit při výměnách svého černopolného střelce za jeho koně na c3,než se dostal na dominantní d5), nicméně soupeř,kromě poziční a prostorové převahy,nic nezískal. Dan následně rozehrál královské křídlo a viděl jsem to optimisticky. Je pravda, že na výhru to asi nebylo a remiz by byla spravedlivá. Ale bojovník Dan šel do útoku, nastalo zjednodušení pozice, ale bohužel soupeř z toho vyšel lépe. Stále se dalo bojovat o remiz, bohužel konec jsem neviděl, asi nějaká hrubka.

4.deska - Ondra začal optimisticky,viděl před sebou mladého,ještě neznámého hráče,tak si dovolil vzít v zahájení otráveného pika na b7 a pak zbytek celé partie jenom trpěl. Můj názor je ten, že když už ho ten pik zlákal,tak ho měl včas vrátit a radši postavit aktivní pozici. V koncovce chodil kolem prohry, ale soupeř výhru nenašel.

Luboš Tejkal ukazuje svoje vidění partie.

5.deska - zde se utkali dva matadoři - náš Láďa Kovář proti panu Florovi. Partie mi připomínala přesípací hodiny, nejdříve získal náš hráč kvalitu, pak o ní mohl lehce přijít.Tohoto úderu se pan Flora, jak se mi později přiznal, ale bál, protože by si otevřel pozici. Prostě, byl to takový, řekl bych, kavárenský šach dvou seniorů,kde nějaká ta figurka nehraje roli,kteří se sejdou v neděli odpoledne někde v hospůdce u piva a aby se nenudili, tak si zahrajou šachy. Ale nic ve zlém. Holt věk se nedá zastavit, vidím to i na sobě.

6.deska - Jardovi se partie z mého pohledu povedla. Moc jsem ji nesledoval, ale od začátku měl partii pod kontrolou. Rozhodovalo se na dámském křídle, náš hráč neustále tlak pozičně stupňoval, až to soupeře přestalo bavit.

7.deska - partii Martina Jindříška jsem moc nesledoval, pozice ve střední hře vyznívala spíše pro soupeře, ale stále se nic nedělo. Kdyby v této pozici nabídl soupeři remis,věřím,že by ji Ota vzal (taky naše chyba, že jsme ho na to neupozornili,ale vzhledem k vývoji utkání jsme mysleli,že to nemůžeme prohrát),bohužel se tak nestalo a Martin se odhodlal jít do útoku tahem f5.který ale nedopadl dobře,ztratil kvalitu a pozice se mu zhroutila.

8.deska - Láďa rozehrál s bílými proti nezkušenému soupeři pevnou pozici,kterou neustále vylepšoval,až nakonec získal figuru za dva piky,soupeř začal tlačit své figury na zisk třetího pika,toho se Láďa zalekl a raději opakoval tahy a dal partii za remis. Myslím si ale, že mohl partii dotáhnout do vítězství, ale bohužel nenašel odvahu. Je pravda, že v té chvíli bojoval s časem a všichni víme, co to dokáže s hráčem udělat,když stále visíte na půl minutě.

Takže, suma sumárum výsledek 4,5 - 3,5 pro soupeře. Vývoj utkání byl následující. Vím, že jsme vedli 2,5 - 0,5, Pak jsme prohrávali 4 -3 a poslední dohrával, myslím  Ondra.

No nic, jak se říká, stalo se a panna porodila. Je to jenom sport a tak to musíme brát, co mají říkat Sparťani, kteří za tu hrůzu, co předvádějí ještě berou krásný peníze.

Pořadí KS - západ 2017/18 po 4. kole:

Luboš


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky