Jičín B - Vrchlabí A

22.10.2018

Dnes jsme navštívili v pátém kole KP město Rumcajse, Manky a Cipíska a sice Jičín. Hrál se první zápas roku 2018 a už na začátku musím podotknout, že se nám, jako mančaftu, moc nepovedl. Nedej bože, aby se vyplnilo to známé - jak na nový rok,tak po celý rok.

K jednotlivým deskám, jak jsem je viděl já.

1.deska - k této partii nemám co dodat, hrála se na vysoké úrovni (prostě jiný level) v podání dvou vyspělých hráčů. Kristýnka , (coby čerstvá bronzová medailistka nedávného mistrovství republiky v blickách) odehrála partii proti Zdeňkovi s přehledem a přes snahy bílého partie nevybočila z rovnováhy a nakonec byla podepsána spravedlivá remis.

Partie: Zdeněk Urban - Kristýna Havlíková, opodál dumající  Vláďa Chalupajda


2.deska - zde Vláďa s bílými rozehrál partii proti Adélce velice svižně,zatlačil černou do pasivity,nakonec získal i dva piky,ale zřejmě v časové tísni něco přehlédl (neviděl jsem) a nedokázal partii dotáhnout do vítězného konce.Škoda,mohl to být celý bod

3.deska - Miro dnes sehrál partii jako profík (ne nadarmo otevřel v Praze šachovou kavárnu), soupeře dostal pěkným obratem pod tlak,získal dva piky a partii dotáhl k celému bodu. Pěkný výkon.

Bílý zahrál c3? Přišlo ...Vxc3

Spokojený Miro po tahu z diagramu.


4.deska - Vít dnes neměl svůj den. Proti Aničce se sice dostal do nějakého tlaku, ale v nepřehledné pozici ztratil zřejmě nit a partii nakonec po nepřesném tahu prohrál.

BNT: Vít zahrál Da4? Dle Vítovi analýzy měl pokračovat Jh4 s útokem na krále.


Vít přemýšlí, jak mohl přehlédnout tah b5

Škoda, aspoň půlka z toho mohla být.

5.deska - zde jsem se utkal já s černými proti Petrovi a to znamenalo,že se budu bránit proti zahájení f4,které Petr hraje již mnoho let. Partie nevybočila z rovnováhy,někdy jsem byl v mírném plusu já,někdy Petr. Výhodou pro mě byla jeho časová tíseň, která se nakonec ukázala být v partii rozhodující. V již vyhrané pozici soupeř prohrál na čas. Kuriózní zde byl moment,když mi Petr po partii řekl,jestli jsem zaregistroval,že mi nabízel cca v 16.tahu remis,ale jelikož už hůře slyším,tak jsem tuto nabídku neslyšel. Asi bych ji v té pozici přijal.

Partie bývalých spoluhráčů z 2.ligy - Petr Buchar vs. Luboš Tejkal

6.deska - Kuba sehrál partii proti šachovému matadorovi Honzovi v klidu. V zavřené sicilské stál v pohodě, možná se mohl pustit do útoku na královském křídle i s obětí střelce na h6 a sice tahem Dh5 místo De2. Ale jinak proti silnému hráči je remis dobrá.

7.deska - zde hrál Ondra proti mladému nadějnému hráči z Jičína a z mého pohledu partii hrál hodně pasivně. Bílý si vytvořil velkou poziční převahu, která vedla až ke zhroucení pozice černého. Ondrovi se partie dnes vůbec nepovedla.

8.deska - Jarda rozehrál svoje zahájení f4 a vůbec z něho nevyšel špatně. Chvíli jsem si myslel, že by to mohlo dát celý bod,ale zřejmě přehlédl možnosti černého,postupně přišel o figuru a dva piky a partii už nemohl zachránit.

Co k tomu dodat, jak jsme prohráli, tak jsme mohli i vyhrát, ale takhle to již v tom sportu chodí.

Pořadí KP 2017/18 po 5. kole:

Luboš

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky