Vrchlabí - Třebechovice

23.01.2022

Ahojky všichni,
konečně jsem se dostal k odehranému nedělnímu zápasu a jeho partiím.
Už dopředu jsme věděli, že tento zápas hodně napoví, a sice kdo bude držet na konci soutěže černého petra. Bohužel nakonec jsme to zatím my, i když není zdaleka ještě konec a jak se říká - nestahujme kalhoty, když je brod ještě daleko.

Pár slov k jednotlivým partiím:

1. Honza měl trochu ulehčenou úlohu,protože jejich nejlepší hráč s ELEM přes 2200 nepřijel. Svého úkolu se zhostil na jedničku,soupeř se bránil proti dámskému gambitu systémem Benoni. Prvních 9 tahů ještě soupeř zvládl,ale 10. tah a6 byl slabší a když v 16.tahu dal zadarmo pika,tak bylo o partii prakticky rozhodnuto. 

2. Miro rozehrál dobře sicilku,je vidět,že ji má již obehranou, partie byla dá se říct v rovině až do 23.tahu,v dalším průběhu měl Miro navrch, získal pika a svou převahu mohl korunovat ziskem figury a sice 29. tahem Jd4. Bohužel nestalo se tak a navíc z jasné remízy byla nakonec 0. Veliká škoda,zde byla jedna z možností urvat ze zápasu 3 bodíky.

3. Dan sehrál se soupeřem vyrovnanou partii,na soupeřovu francii sehrál dobře zahájení a i v dalším průběhu byla partie vyrovnaná,škoda,že v 16.tahu nezahrál místo slabšího Ve1 silnější dxc5 a mohl získat malou výhodu.Nakonec si nechal neštastně zavřít dámu,je to škoda,protože remiz byla na dosah.

4. Já jsem rozehrál sicilku,ze zahájení jsem vyšel s vyrovnanou pozicí s tím,že zhruba od 12.tahu jsem získával postupně výhodu,kterou jsem nakonec přetavil v celý bod. 

5. Ondra bojoval proti sicilce,partie byla celkem v rovnováze,nakonec o výsledku rozhodl izolovaný pik na d5,kterého soupeř ztratil a i když se bránil jako lev, tak Ondra ukázal, že koncovky hrát umí, škoda, že neviděl 32.tah a4,který by konec partie urychlil. 

6. Kuba se, jako již po několikáté, bránil Philidorovou obranou, partie byla v v rovnováze až do 31.tahu,zde mohl po správném Sb1 získat minimálně jednoho pika a asi i celou partii, nakonec partie skončila věčným šachem soupeře. 

7. Jarda rozehrál svoji Birdovku,ale hned na úvod musím říci,že se mu dnes moc nepovedla ( určitě jsem již viděl jeho birdovku zahrát daleko precizněji),získal sice na přechodnou dobu pika na c5,ale s horší pozicí,nakonec obětoval i kvalitu,ale partii již nezachránil.

8. Láďa se bránil proti Skotské hře,ve 4.tahu zahrál slabší Jxd4,soupeř získal lepší pozici,ale stále se nic nedělo,škoda,že Láďa nenašel 15.tah d5 po kterém by se pozice úplně vyrovnala,v dalším průběhu partie se pozice Ládi stávala čím dále více nepohodlnou,až skončila vidličkou na dámu. 

Takže sumasumárum 3,5 - 4,5. Co k tomu dodat,je to určitě škoda,protože celková výhra byla na dosah. Takhle musíme zabojovat v příštím kole v Hronově a jet tam v co možná nejsilnější sestavě.

PS: nemusíte v některých názorech se mnou souhlasit,je to jenom můj úhel pohledu na jednotlivé partie.

Luboš

dodatek:

jj mrzi to hlavne za team! pak jsem zbytecne palil mosty v jasne remi, neboť sem chtel bod :-( ta moje hra letos neni az tak spatna, ALE vubec  se mi nedari delat z ni body - skoda! Miro

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky